درباره ما | تماس با ما | پیوندها | خبرنامه | نظرسنجی | آرشیو | RSS
 
 صفحه نخست | فرهنگ | ورزش | مجلس | عکس
کد مطلب:  19تاریخ انتشار:  30 اردیبهشت 1395 - 12:9
نسخه چاپی
ارسال به دوستان

 چالش روابط عمومی با شبکه های احتماعی

*مهدی هاشملو
به گزارش صدای آذربایجان؛ مشتریان سازمانها در مورد سازمان بحث می­کنند چه سازمان باشد چه نباشد. فضای مجازی شبکه ای شده امکان بحث و دیالوگ را برای سازمان و مشتریان فراهم آورده است.

فیس بوک، اینستاگرام، تویتر امکان ایجاد ارتباط فیس تو فیس مجازی را برای افراد فراهم آورده است. مشتریان سازمانها در این شبکه مجازی حضور دارند. سازمان نیز باید حضور داشته باشد و با مشتریان خود گفتگو کند. گفتگویی آنی و سریع، مشتری در همان لحظه پاسخ خود را دریافت می­کند و با سازمان در مورد محصولاتش، خدماتش یا کارمندانش صحبت می­کند.

سازمانها اطلاعات مهمی در مورد تولیداتشان را در قالب استاتوس در فیس بوک، یا کپشن در اینستاگرام و تویت در تویتر می­توانند پست نمایند. مشتریان در مورد این تولید نظر خود را می­گذارد و سازمان به نظرات آنها پاسخ می­دهد، دیگر مشتریان به نظرات هم پاسخ می­دهند و یک بحث و گفتگو در مورد یک تولید سازمان شکل می­گیرد! این یک فرصت طلایی برای روابط عمومی است که بدون صرف هزینه های بالای بازاریابی و نظرسنجی، در شبکه های اجتماعی به راحتی نظرات مشتریان خود را مشاهده نماید.

سازمانها از امکان طرح سوال در مورد طراحی یک محصول جدید می توانند استفاده کنند و از طریق پاسخ های داده شده بهترین محصول را متناسب با نیاز مشتریان به بازار وارد کند. مشتریان سازمانها همه روزه در هر لحظه می­توانند اخبار سازمان را پیگیری نمایند، تصاویر تولیدات جدید سازمان را مشاهده نمایند، ویدئوهای تبلیغاتی سازمان را ببینند و غیره.

یکی دیگر از ابزارهای شبکه های اجتماعی استفاده از آن برای جستجوی اطلاعات می باشد، کارگزارن روابط عموی می توانند با بهره گیری از اطلاعات مختلف و متفاوتی در کمترین زمان به حجم بالایی از اطلاعات در مورد مشتریان، رقبا، بازار و غیره دسترسی پیدا کنند. درشبکه های اجتماعی دسته بندی های مخلفی بر اساس علایق و سلایق افراد وجود دارد، سازمانها می توانند از طریق این دسته بندی های به مشتریان هدف خود دست یایند.

کارگزاران روابط ­عمومی با ایجاد فیس بوک، ایتساگرام یا تویتر می­توانند از این فضا برای انجام کارهای مختلفی از آن استفاده کنند. با توجه به ویژگی های منحصربه فرد این شبکه ها در امکان اشتراک گذاری انواع محتوا و تعاملی بودن آن، بهترین فرصت برای ساختن ایمیج دلخواه از سازمان می­­باشد.

شبکه های اجتماعی دارای یک فضای بسیار بزرگ می­باشند که در آن امکان بازخورد سریع وجود دارد و دیگران می­توانند محتوای پست شده یا به اشترک گذاشته شده را لایک کنند یا لایک نکنند.سازمانهای زیادی وجود دارد که رفته رفته پی به ظرقیت­های بالایی تجاری این شبکه ها برده­اند و روابط عمومی­های این سازمانها وارد این فضا شده­اند.

کارهای بسیار زیادی وجود دارد که روابط عمومی های سازمانها می­توانند در شبکه های اجتماعی انجام دهند ازجمله:

1-ایجاد لیست اتفاقات
2-ایجاد گروه
3-کار بر روی برنامه های کاربردی
3- پست اخبار و اطلاعات
4-اشتراک گذاری عکس، ویدئو، متن
5-گفتگو مستقیم
6-ارسال پیام
7-تبلیغات

روابط عمومی­های سازمانها با هزینه بسیار کم امکان دسترسی به رسانه ای را پیدا کرده اند که از طریق آن می توانند به صورت چندرسانه­ای کار کنند، همزمان متن، عکس، ویدئو را پست نمایند و حجمی از اطلاعات در مورد سازمان را در سریع ترین زمان و کمترین هزینه به حجم بسیار بالایی از مخاطبان هدف یا مشتریان مورد نظر خود برسانند و در کمترین زمان به صورت آنی پاسخ های آنان را به صورت لایک یا نظر دریافت نمایند و به آنها پاسخ دهند!

* کارشناس ارشدمدیریت رسانه
ایمیل مستقیم:   info@sedayeazarbaijan.ir
نظر شما:
[ لطفاً از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید ]
نام: 
نظر شما: 
*
ایمیل: 
نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.
*       
 

  • صفحه نخست
  • فرهنگ
  • ورزش
  • مجلس

  • عکس
  • کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ و متعلق به صدای آذربایجان است
    و باز نشر مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است
    info@sedayeazarbaijan.ir
     تماس با ما | پیوندها | خبرنامه | نظرسنجی | آرشیو | RSS